C de camió

11 Febrer 2009 at 21:06 (Vivències) (, )

Després d’uns dissabtes (molt poquets) llevant-se molt d’hora per anar a fer pràctiques, avui ha arribat el dia de l’examen de circulació.

C de camióA finals d’estiu vaig començar una temporadeta de classes de teòrica a l’autoescola, amb un professor que em recordava al cantant de Maná (no sé pas el perquè…). Seguidament, va arribar l’examen, el qual vaig superar sense masses dificultats.

De les dues vegades que he entrat a la sala d’examens de Vilafranca (una per la teòrica de cotxe i l’altra per la de camió), mai he sapigut el perquè de la mala llet que porten els correctors dels testos. Suposo que a l’hora de contractar aquestes persones, en comptes de demanar que disposin del nivell C de català, demanen que tinguin molta mala llet. Jo no en tinc cap culpa de que s’hagin d’estar 5 hores seguides veient com els que s’examinen fan creuetes en un full… Encara recordo avui aquell “no hagas nada!” dit amb un castellà molt tancat per un home gran i baixet, quan jo intentava posar el nom al full. “Tranquil pernil, després de tant estudiar, ara no em ve de 5 minuts“, vaig pensar.

A part de la mala llet d’aquesta gent, el pitjor es haver-te d’esperar fins l’endemà per a saber si has aprovat o no, ja que abans ho sabies al cap de 5 minuts.

A partir d’aquí ja hi va haver el canvi d’autoescola, i amb el canvi, van arribar les pràctiques amb el Joan. Amb 3 horetes n’hi va haver prou com per superar l’examen pràctic de maniobres: aparcar, fer la “L” i fer un canvi de sentit, tot això amb un camió una miqueta vell i molt fotut de l’embragatge, el qual et deixava la cama esquerra feta un nyap.

I finalment, van arribar els dissabtes. Llevar-se molt d’hora per anar a fer les pràctiques i voltant 

per aquestes carreteretes estretes que fa por. Sort que aquest cop, el camió ja era més nou! I res, dies amunt i avall acompanyats sempre de frases, de molt bon rotllo, que va deixant anar el professor quan fas alguna cosa que no és del tot correcte…

C

-“mira’l, ara li agafa per emparrar-se a la vorera!

-“l’has agafat fort el vici, eh? et lligaré les mans amb esparadrap…

-“nen, aquí et vols posar? portes un camió, eh?

i com aquestes, en podria posar moltes més, les quals et fan riure durant una bona estona mentre les recordes.

Doncs això, després de conduir durnat 30 minuts amunt i avall, d’anar a Vilanova i la Geltrú i fer uns tomets per Vilafranca, ha arribat la gran notícia: Apte! Ara ja tinc el C i aquí deixo el meu petit homenatge al Joan: Ets un crack ensenyant!

I a la tarda, corrents cap a Barcelona. Però bé, aixó ja us ho explicaré més endavant!😉

7 comentaris

  1. Fede said,

    Que pasa, que et vols fer transportiste?…ji,ji,…

  2. Toni said,

  3. Bele said,

    jeje! Gràcies Toni!

  4. Marina said,

    Jeje, aquesta no la sabia!
    Felicitats!🙂

  5. Bele said,

    Gràcies Marina!
    Quan tingui el camió, ja et portaré a fer un tomb!😉

  6. Bocamoll: programa 332 « Històries de pa sucat amb oli said,

    […] mateix dia, a primera hora del matí m’examinava del carnet de camió, i a la primera hora de la tarda, ja havíem de ser a Barcelona. Per sort vaig aprovar […]

  7. D’estrena! « Històries de pa sucat amb oli said,

    […] Així que després d’haver dormit unes hores més que habitualment, he agafat el cotxe i he anat cap a Manresa a buscar uns papers. Tot just passava per Igualada quan m’han trucat des de Control Anoia, informant-me que avui activarien l’Unimog i els hi faltava un conductor. Ves per on, avui estrenaria el carnet! […]

Deixa un comentari

